Συνολικά, αυτό που χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική
κατάσταση είναι το γεγονός ότι οι στόχοι του εκπαιδευτικού και οι επιθυμίες
των παιδιών δε συμπίπτουν, με αποτέλεσμα να ακυρώνεται η δημιουργική
αλληλεπίδραση μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών.
Με άλλα λόγια, εξαιτίας αυτής της απόστασης ανάμεσα στους στόχους και
στις επιθυμίες, τόσο ο εκπαιδευτικός όσο και οι μαθητές δεν οδηγούνται
σε έναν ουσιαστικό και ελεύθερο διάλογο, σε μια δυναμική κατάσταση επικοινωνίας,
μέσα στην οποία θα μπορούσαν και οι δύο πλευρές να συνεισφέρουν με βάση
τις προϋπάρχουσες γνώσεις και τις εμπειρίες τους, έτσι ώστε οι μαθητές
να οικοδομήσουν μόνοι τους τη γνώση με τη βοήθεια των παρεμβάσεων του
εκπαιδευτικού.
Στη συγκεκριμένη σκηνή, οι πόλοι της εκπαιδευτικής διαδικασίας μοιάζουν να αλληλο-αγνοούνται και να δρα ο καθένας στο δικό του πλαίσιο. Ο μεταξύ τους διάλογος μοιάζει σαν ένας «διάλογος κωφών».
|