Πρόκειται για ένα χιουμοριστικό κείμενο με ενδιαφέρον λεξιλόγιο
και δομή,
το οποίο έχει και περιγραφικά στοιχεία και διάλογο.
Στόχος μου ήταν, αφού διαβάσω με τα παιδιά το κείμενο και τους εξηγήσω
τις άγνωστες λέξεις, να δουλέψουμε μαζί πάνω στο διάλογο και να τον
μετατρέψουμε σε πλάγιο λόγο. Στο τέλος ήθελα να αναλύσουμε τη δομή του
κειμένου (κάποιος ανακαλύπτει κάτι/ προσπαθεί να το πουλήσει/ δεν τα
καταφέρνει και μετατρέπει την ανακάλυψή του σε κάτι άλλο) και να τους
ζητήσω να χρησιμοποιήσουν αυτή τη δομή για να φτιάξουν ένα μικρό φανταστικό
δικό τους κείμενο.
Ήθελα έτσι να συνδυάσω το βαρετό κομμάτι του μαθήματος (σύνταξη) με
κάτι πιο ευχάριστο (παιχνιδιάρικη παραγωγή κειμένου). Υπολόγιζα πως
δύο ώρες ήταν αρκετές.
Μετά την ανάγνωση του κειμένου ζήτησα από τα παιδιά να μου πούνε ποιες
ήταν οι άγνωστες λέξεις τους. Όπως συνήθως, σηκώθηκαν κάποια χέρια.
Εξήγησα τις λέξεις, που τις έγραφα και στον πίνακα, δίνοντας μάλιστα
επιπλέον παραδείγματα και χρησιμοποιώντας τες μέσα σε προτάσεις. Πολλά
παιδιά δεν είχαν καταλάβει τι είναι ένας κομήτης. Τους εξήγησα περίπου
τι είναι ένας κομήτης και τους είπα μάλιστα και την έκφραση «πέρασε
σαν κομήτης».
Τα παιδιά αντέγραφαν τις άγνωστες λέξεις. Όλα κυλούσαν
ομαλά όταν...
|