Ο εκπαιδευτικός αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα.
Έχει ένα συγκεκριμένο στόχο: να διδάξει Γλώσσα (σύνταξη και παραγωγή)
και μάλιστα μέσα σε συγκεκριμένο χρόνο που θεωρεί ότι θα του αρκέσει.
Εξάλλου, έχει συγκεκριμένη ύλη και σχετική πίεση για να την «ολοκληρώσει»
μέσα στη χρονιά και για αυτό δε θέλει να ξεφεύγει από το συνολικό σχεδιασμό
του.
Όμως,
για καλή ή κακή του τύχη, το κείμενο που επέλεξε οδηγεί τα παιδιά να
σκεφτούν πάνω σε διάφορα θέματα, τους γεννά απορίες και σκέψεις άσχετες
με το στόχο που ο ίδιος έχει θέσει και μάλιστα απορίες και σκέψεις που
σχετίζονται με άλλα μαθήματα (Ιστορία, Γεωγραφία) και όχι με το μάθημα
της Γλώσσας. Για να επανέλθει σε αυτό προσπαθεί να «κλείσει» τα ζητήματα
που θέτουν τα παιδιά και να επαναφέρει την προσοχή τους στη μετατροπή
του διαλόγου σε πλάγιο λόγο και στη δομή του κειμένου.
Κάποια ερωτήματα
|