Τάξη Α'

Εδώ ο εκπαιδευτικός ακολουθεί τις «τυπικές» διαδικασίες που συναντά κανείς στις καθοδηγούμενες εργαστηριακές δραστηριότητες. Τις διαδικασίες αυτές τις έμαθε ως φοιτητής, όταν μαζί με την αξέχαστη ομάδα-παρέα των συναδέλφων του παρακολουθούσε τα (μάλλον ευχάριστα, αν και υποχρεωτικά) εργαστηριακά μαθήματα της σχολής του. Όμορφα χρόνια... Χωρίζει λοιπόν τους μαθητές του σε ομάδες, τους δίνει τα απαραίτητα υλικά και από ένα «φύλλο εργασίας» (σαν κι αυτά που περιέχουν, σχεδόν σε κάθε μάθημα, τα βιβλία Επιστήμης των τελευταίων τάξεων του ελληνικού δημοτικού σχολείου). Ο καθηγητής του, βέβαια, στη σχολή τού έδινε έναν πλήρη εργαστηριακό οδηγό (συνήθως πιο προχειρογραμμένο απ' αυτόν που παίρνουν σήμερα οι μαθητές της δεύτερης και τρίτης τάξης του ελληνικού γυμνασίου). Ζητά την προσοχή των μαθητών του, επικαλείται τη σοβαρότητά τους και τους αφήνει να ακολουθήσουν τις οδηγίες για να «κατασκευάσουν» ένα απλό εκκρεμές και να «μελετήσουν» τις ιδιότητές του. Δοκιμασμένα πράγματα...

Κατασκευή ενός απλού εκκρεμούς    Μελέτη ιδιοτήτων του απλού εκκρεμούς


 
Να συμβουλευτείτε το σχετικό σχήμα και:
  • να δέσετε ένα από τα βαρίδια που έχετε στη διάθεσή σας με πλαστικό νήμα (πετονιά),
  • να συναρμολογήσετε τον ορθοστάτη
    (βάση στήριξης, κατακόρυφο και οριζόντιο στέλεχος),
  • να στερεώσετε το νήμα με το βαρίδι στο οριζόντιο στέλεχος του ορθοστάτη, ώστε αυτό να μπορεί να κινείται ελεύθερα.
  • Το εκκρεμές είναι έτοιμο για να αρχίσετε τη μελέτη των ιδιοτήτων του.
  • Μετρήστε... Υπολογίστε... Αλλάξτε... Υπολογίστε... Κατασκευάστε το διάγραμμα... Μετρήστε...