Η ενημέρωση αποτρέπει τη δημιουργία μύθων

Σε πρόσφατη δημόσια εκδήλωση για τη θέση της μειονότητας της Θράκης ο Μεμέτ και ο Νίκος, δάσκαλοι σε ορεινό μειονοτικό σχολείο, υποστήριζαν ότι η μειονοτική εκπαίδευση ποτέ δε θα βελτιωθεί, καθώς τα πρωτόκολλα και η Λοζάνη δεν επιτρέπουν να αναθεωρηθεί το νομικό καθεστώς.Η άποψη αυτή υποστηρίζεται από διαφορετικές μεριές χωρίς, ωστόσο, να λαμβάνει υπόψη της τι προβλέπει το σχετικό δίκαιο που αφορά στη μειονοτική εκπαίδευση.

Τι ισχύει, λοιπόν, ποια είναι τα προβλήματα και ποιες ρυθμίσεις μπορούν να υιοθετηθούν για τη βελτίωση των σχολείων; Πολλά θέματα σχετικά με το νομικό καθεστώς των σχολείων βρίσκονται στη σφαίρα του μύθου, ακόμα και για ανθρώπους που δουλεύουν ή είναι γονείς μαθητών σε τέτοια σχολεία. Πέρα από το νομικό καθεστώς, τις αντιθέσεις, τις συγκρούσεις και τις πολιτικές, το ζήτημα είναι και παραμένει ένα: το μέλλον των σχολείων αυτών και των μαθητών τους.