Μια σκηνή

Σκηνή σε συνάντηση ανάμεσα σε επιμορφωτές του Προγράμματος για την «Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων» και φιλόλογους καθηγητές που διδάσκουν ιστορία σε γυμνάσια της Θράκης. Μιλά ο Σπύρος, καθηγητής ιστορίας σε γυμνάσιο της Κομοτηνής:

«Όλα αυτά που μας λέτε καλά, αλλά δε μας λύνουν το πρόβλημα. Εμείς εδώ έχουμε πρόβλημα πώς θα διδάξουμε πολλά ζητήματα ιστορίας. Για παράδειγμα, τι θα πούμε για το Μεγαλέξανδρο; Πώς θα τον παρουσιάσουμε; Ότι ήταν αυτός που διέδωσε τον ελληνικό πολιτισμό στην Ανατολή ή ότι ήταν κατακτητής και κάτι σαν ο πρώτος ιμπεριαλιστής, όπως ακούμε καμιά φορά; Ή πώς θα απαντήσουμε στο ερώτημα που μας θέτουν καμιά φορά τα ίδια τα παιδιά: τι ήταν ο Όμηρος; Τούρκος ή Έλληνας; Γιατί ακούνε στην Τουρκία που λένε ότι ο Όμηρος ήταν Τούρκος. Αν διδάσκεις οπουδήποτε αλλού στην Ελλάδα, δεν έχεις πρόβλημα με αυτά τα θέματα. Αλλά εδώ, στη Θράκη, πώς διδάσκεις την Ελληνική Επανάσταση στα μουσουλμανάκια; Η ιστορία δεν είναι σαν τη φυσική ή τα μαθηματικά, να μην έχεις πρόβλημα. Η ιστορία είναι ιδεολογικό μάθημα και γι' αυτό δυσκολευόμαστε να τη διδάξουμε σε παιδιά που δεν είναι ακριβώς ελληνόπουλα».