Και βέβαια, σημαντικό ρόλο παίζει ο εκπαιδευτικός.

Τα παραπάνω δεν μπορούν να εφαρμοστούν παρά σε συγκεκριμένες εκπαιδευτικές συνθήκες, δεδομένου ότι «ακολουθώ την επικοινωνιακή προσέγγιση» σημαίνει επίσης ότι ακολουθώ ως εκπαιδευτικός συγκεκριμένη στάση, δημιουργώ στην τάξη κλίμα αμοιβαίας αποδοχής, συμμετέχω μαζί με τα παιδιά σε αυτά που διαδραματίζονται (π.χ. παίρνω κι εγώ μέρος ως μέλος της ομάδας στην τηλεφωνική επικοινωνία) διατηρώντας ένα ρόλο εκπαιδευτικού-εμψυχωτή και διαμεσολαβητή, κάτι που δε συμβαίνει σε καμία από τις παραπάνω σκηνές, αφού, ακόμη και στην 3η σκηνή, ο εκπαιδευτικός παίζει το ρόλο του εξωτερικού παρατηρητή-αξιολογητή σε μια τεχνητή επικοινωνία που έχει πάρει τη μορφή άσκησης.