Τέλος, η επαφή με τη διαφορετική εθνική, θρησκευτική, γλωσσική, πολιτισμική ταυτότητα του μαθητή φέρνει στην επιφάνεια ταυτοτικά ζητήματα του ίδιου του εκπαιδευτικού που έχουν να κάνουν με την προσωπική, την επαγγελματική, την κοινωνική του ταυτότητα. Ο εκπαιδευτικός καλείται να πάρει (είτε ανοικτά είτε μέσα του) θέση απέναντι σε δύσκολα και αποσταθεροποιητικά θέματα, όπως είναι τα ανθρώπινα δικαιώματα, οι φυλετικές διαφορές, η ανοχή και η αποδοχή της διαφοράς. Συχνά οι εκπαιδευτικοί, αντιμέτωποι με τέτοιες δυσκολίες που κλoνίζουν τις ήδη υπάρχουσες βεβαιότητες, τους εθνικούς μύθους και τον εφησυχασμό που ενυπάρχει στην ομοιογένεια, διοχετεύουν το άγχος τους σε αιτήματα όπως: «οι συνταγές», οι υποδειγματικές διδασκαλίες, οι γνωστικές και μόνο πληροφορίες σε σχέση με τους διαφορετικούς πολιτισμούς. Αντιστέκονται στο να αποδεχθούν ότι χρειάζεται πολλή προσωπική δουλειά που αφορά στην επεξεργασία της δικής τους ταυτότητας.
|