Καταγραφή ερωτημάτων
Ο δάσκαλος, με τη λεγόμενη μέθοδο της «καταιγίδας ιδεών», προκάλεσε
τα παιδιά να διατυπώσουν ελεύθερα όλα τους τα ερωτήματα, που είναι συχνά
αλληλοκαλυπτόμενα και μερικές φορές όχι άμεσα σχετιζόμενα με το θέμα.
Η επιλογή και ο διαχωρισμός των ερωτημάτων σε κατηγορίες είναι ένα απαραίτητο
βήμα στην ανάλυση του θέματος.
Τα ερωτήματα των μαθητών συγκεντρώθηκαν, καταγράφηκαν στον πίνακα και
στη συνέχεια κατηγοριοποιήθηκαν σε ομάδες ανάλογα με το περιεχόμενό
τους. Κάνοντας αυτό, ουσιαστικά πετύχαμε να αναλύσουμε το θέμα μας σε
επιμέρους άξονες.
Ανάλυση σε θεματολογικούς άξονες
Οι χώρες προέλευσης και προορισμού, οι αριθμοί, οι αιτίες της μετανάστευσης, το νομικό καθεστώς και οι συνθήκες ζωής, οι πολιτισμοί, οι γλώσσες και οι θρησκείες των οικονομικών μεταναστών στην Ελλάδα, αλλά και στοιχεία για τους έλληνες μετανάστες στο εξωτερικό ήταν οι βασικοί θεματολογικοί άξονες που προέκυψαν.
Σύνδεση με το αναλυτικό πρόγραμμα
Επόμενο βήμα ήταν να συνδέσουμε τους παραπάνω άξονες με τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος από τα οποία θα μπορούσαμε να αντλήσουμε πληροφορίες και να οργανώσουμε με τον τρόπο αυτό τη βασική δομή της διαθεματικής προσέγγισης.
Αξιοποιήθηκαν όλα τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος, τόσο
της τάξης που παρακολουθούσαν οι μαθητές, όσο και προηγούμενων, καθώς
και μια μεγάλη ποικιλία παράλληλου υλικού, που έφτασε στην τάξη με πρωτοβουλία
του δασκάλου, των μαθητών ή των γονιών τους. Με τον τρόπο αυτό, σταδιακά,
φυσικά και αβίαστα, οι μαθητές έμπαιναν για πρώτη φορά, όπως διευκρινίζει
ο δάσκαλος, στη λογική της διαθεματικής προσέγγισης.
|