Στο μάθημα της Γλώσσας μελετήσαμε διάφορες μορφές
γραπτού λόγου - άρθρα από εφημερίδες και περιοδικά, αποσπάσματα από
μυθιστορήματα, διηγήματα, ποιήματα, θεατρικά έργα που αναφέρονταν στη
μετανάστευση.
Στα Μαθηματικά εξασκηθήκαμε σε προβλήματα και γραφικές παραστάσεις χρησιμοποιώντας ως δεδομένα τους αριθμούς των μεταναστών, ποσοστά σχετικά με τις χώρες καταγωγής τους, τα επαγγέλματα και τις αμοιβές τους.
Πληροφορίες για τις χώρες καταγωγής, αλλά και τις χώρες προορισμού των μεταναστών βρήκαμε στη Γεωγραφία.
Στην Ιστορία αναζητήσαμε ιστορικές περιόδους και αιτίες μεγάλων μετακινήσεων πληθυσμών από παλιά μέχρι σήμερα.
Στα Θρησκευτικά συζητήσαμε για τις θρησκείες των μεταναστών.
Το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής έγινε αφετηρία στην έρευνά
μας για να γνωρίσουμε το νομικό καθεστώς που αφορά στους μετανάστες,
τα δικαιώματα που έχουν ή στερούνται, τους φορείς που είναι υπεύθυνοι
για αυτούς, την κατάσταση που επικρατεί σε άλλες χώρες.
Φυσικά, ανατρέξαμε και σε μαθήματα και σχολικά βιβλία προηγούμενων τάξεων
καθώς και σε πολλά εξωσχολικά βιβλία, κάποιες εγκυκλοπαίδειες και εφημερίδες,
περιοδικά και φυλλάδια της Unicef σχετικά με τους μετανάστες.
Παράλληλα με τα παραπάνω, με διάφορους τρόπους αξιοποιήσαμε και τα καλλιτεχνικά μαθήματα. Κάναμε μια μικρή συλλογή από κασέτες και cd με μουσική από τις χώρες των μεταναστών. Το μεγαλύτερο μέρος από το υλικό αυτό μας το πρόσφεραν οι μετανάστες που γνωρίσαμε κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος, αλλά και ένα μικρό μέρος αγοράσαμε με τα χρήματα του ταμείου της τάξης από κεντρικό δισκοπωλείο. Παράλληλα με τις μουσικές έγιναν και άλλες καλλιτεχνικές δραστηριότητες: ζωγραφική, κολάζ, φωτογραφία, καθώς και θεατρικά δρώμενα με αφορμή τη μετανάστευση.
Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές διαπίστωναν στην πράξη ότι τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος μπορεί να μην αποτελούν αποξενωμένες και ασύνδετες μεταξύ τους γνωστικές μονάδες, αλλά αντίθετα λειτουργικά δεμένες και αλληλοσυμπληρούμενες γνωστικές προσεγγίσεις.
|