Είναι καιρός να αναρωτηθούμε τι είδους κείμενα παράγουν οι μαθητές στις γραπτές τους εργασίες και ποια είναι η σχέση των κειμένων αυτών ως κειμενικού είδους με το σχολικό πρόγραμμα (school curriculum) αλλά και με τα άρρητα στοιχεία που διέπουν πολλές φορές τη σχολική ζωή. Ακόμη και τα τελευταία χρόνια που η κατάσταση στη διδασκαλία της γλώσσας έχει βελτιωθεί σημαντικά με τα νέα σχολικά βιβλία, δεν μπορούμε παρά να διαπιστώσουμε ότι δε ζητείται συχνά από τους μαθητές να παράγουν κείμενα σε μία ποικιλία κειμενικών ειδών. Συνήθως το ζητούμενο είναι να μιμηθούν οι μαθητές το ύφος και το λόγο του βιβλίου, χωρίς μάλιστα αυτό να διατυπώνεται ρητά (κρυφό πρόγραμμα).
|