Σκηνή 2η

Η Ελένη είναι παιδαγωγός και καλείται, με την ιδιότητά της ως αξιολογήτριας, από ομάδα που έχει σχεδιάσει ένα πρωτότυπο πρόγραμμα δράσης για την περιβαλλοντική εκπαίδευση στη Λειβαδιά. Το πρόγραμμα γίνεται κατά τη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα και συμμετέχουν εθελοντικά όσοι μαθητές του Γυμνασίου το επιθυμούν. Συμμετέχει ένα ποσοστό 90% του μαθητικού πληθυσμού με συγκινητική αφοσίωση και ωριμότητα. Η Ελένη συμμετέχει στις ομάδες των εμψυχωτών που συγκροτούνται, προκειμένου οι μαθητές να επιλέξουν ελεύθερα το θέμα που θα αποτυπώσουν στο βίντεο.

Στην ομάδα της υπάρχει ένα ζωντανό, απείθαρχο παιδί, με αθλητικό παρουσιαστικό, με μαλλί βουτηγμένο στο ζελέ για να σχηματίζει «καρφάκια». Ας τον ονομάσουμε Παντελή. Είναι 13 χρονών, μιλάει συνεχώς, κάνει φασαρία, είναι σαφές ότι αναζητά την προσοχή της εμψυχώτριας. Κάποιος συντηρητικός από παιδαγωγική άποψη «καλοθελητής» ενημερώνει την Ελένη: «Ο Παντελής είναι ο χειρότερος μαθητής του σχολείου, κρίμα που συμμετέχει στο πρόγραμμα, θα σας το χαλάσει, να τον προσέχεις...». Αυτό κάνει και η Ελένη αμέσως: προσέχει τον Παντελή και όταν οι ομάδες χωρίζονται η δική της ομάδα με τον προστατευόμενο άτακτο, κινητικό, πανέξυπνο και ευαίσθητο Παντελή αποφασίζει να καταγράψει στο βίντεο το Τρίχινο γεφύρι της πόλης. Η Ελένη ρωτά: «Σε πόση απόσταση από το σχολείο είναι το Τρίχινο γεφύρι;». Και παίρνει αντιφατικές απαντήσεις: «Μία ώρα, κυρία!», «Μισή ώρα, κυρία!», «Τρία τέταρτα, κυρία!». Τότε η Ελένη απευθύνεται αποφασιστικά στον Παντελή και του αναθέτει να βαδίσει με αργό βήμα στο Τρίχινο γεφύρι και να αναφέρει πόση ώρα κράτησε το περπάτημά του. Του δείχνει το ρυθμό βηματισμού και ο Παντελής τρέχει «βολίδα». Επιστρέφει ανακοινώνοντας την ακριβή ώρα: «25 λεπτά, κυρία!». Τις υπόλοιπες 10 μέρες ο Παντελής είναι πανταχού παρών, έτοιμος να ακολουθήσει όποια οδηγία της Ελένης, να συμμετάσχει σε κάθε ομαδική δραστηριότητα που είναι σε θέση να διεκπεραιώσει. Κουβαλά υλικά, μαθαίνει τη χρήση της κάμερας, κάθεται στο μοντάζ μέχρι τις πολύ βραδινές ώρες. Στην αξιολόγηση της ομάδας του είναι πολύ αυστηρός και δίκαιος και αποδίδει τις ευθύνες με ωριμότητα που ξαφνιάζει. Στο γραπτό ερωτηματολόγιο αξιολόγησης είναι πολύ επικοινωνιακός, συγκινητικά ζεστός και ακριβοδίκαιος με όλη την ομάδα.