Διάφορα προβλήματα



Η προέλευση
Στις περιπτώσεις των σχολείων στα οποία τα παιδιά είναι από διαφορετικά χωριά, ένα κριτήριο θα ήταν η σύνθεση των ομάδων με γνώμονα είτε την ευκολία συνάντησης των μαθητών και εκτός σχολείου, οπόταν συγκροτούμε ομάδες μαθητών από το ίδιο χωριό, είτε την καταγραφή διαφορετικών ηθών και εθίμων (λ.χ. σε πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης) από διάφορα χωριά, οπόταν επιδιώκουμε ανάμειξη μαθητών από διαφορετικά χωριά.  

Η χρήση άλλης γλώσσας
Στην περίπτωση που οι μαθητές μας αρχίσουν να μιλάνε μεταξύ τους τουρκικά και εμείς δεν καταλαβαίνουμε τη γλώσσα, τους εξηγούμε ευγενικά αλλά σταθερά πως δεν είναι σωστό να δουλεύουμε σε ομάδες και να αφήνουμε απέξω κάποιους. Δεν αντιδρούμε σπασμωδικά όμως. Τα τουρκικά δεν είναι απαγορευμένη γλώσσα στο σχολείο, απλώς στο σχολείο ενισχύουμε την ελληνομάθεια. Χρησιμοποιούμε όμως τα τουρκικά όπου και όπως πιστεύουμε ότι μπορούμε να βοηθήσουμε την πορεία του μαθήματος. Aς θυμηθούμε ότι και εμείς, όταν μαθαίνουμε μία ξένη γλώσσα, θέλουμε πού και πού να μιλάμε στη γλώσσα μας και να ανατρέχουμε σε ελληνικά λεξικά.
  Ποιος είναι λοιπόν ο βασικός κανόνας χωρισμού σε ομάδες;