Ανακεφαλαιώνοντας

Ανακεφαλαιώνοντας, θα λέγαμε ότι η διδασκαλία σε ομάδες είναι πολύ πρόσφορη παιδοκεντρική μέθοδος διδασκαλίας, καλλιεργεί τη συνεργασία, την ομαδικότητα και την άμιλλα, κοινωνικοποιεί τους μαθητές, κάνοντας ακόμη και τους αδύναμους να συμμετέχουν δίνοντάς τους κίνητρα, προωθεί την ενεργητική μάθηση, ενθαρρύνει την ανάδειξη ενδιαφερόντων, συντελεί στην αναβάθμιση της αυτοεικόνας και της αυτοπεποίθησης των μαθητών, δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους στην υποομάδα και δίνει την ευκαιρία στον εκπαιδευτικό να αυτενεργεί. Ειδικότερα, ενδυναμώνει το ενδιαφέρον των μαθητών για το συγκεκριμένο διδακτικό αντικείμενο, αυξάνει τη διάθεση και την ικανότητα των υποομάδων να παρουσιάζουν τις προσωπικές απόψεις και τα συμπεράσματά τους, οι μαθητές μαθαίνουν ο ένας από τον άλλο, αναπτύσσουν κριτική σκέψη, βελτιώνουν τον προφορικό τους λόγο. Ακόμη, προσφέρει ευκαιρίες διατομικής επικοινωνίας, προάγει τη συνεργατική ικανότητα, ασκεί τη δημοκρατική συμπεριφορά, εξασφαλίζει θετικές εμπειρίες από την κοινωνική ζωή, αυξάνει το σεβασμό των μαθητών για όλους τους συμμαθητές τους, συμβάλλει στην αποδοχή των μειονοτικών μαθητών. Οι δυσκολίες στην εφαρμογή της, οι οποίες αναφέρθηκαν προηγουμένως, αντισταθμίζονται από τα θετικά της αποτελέσματα που είναι πολύ σημαντικά και, πολλές φορές, εντυπωσιακά, αρκεί ο εκπαιδευτικός να είναι καλά προετοιμασμένος και να μη θεωρεί τη διδασκαλία σε ομάδες εύκολη συνταγή για την επίλυση όλων του των προβλημάτων.