Εμψυχώνοντας την τάξη

Στο παραπάνω παράδειγμα παρατηρούμε ότι ο δάσκαλος, για να σχεδιάσει τη συγκεκριμένη δραστηριότητα στην τάξη του, έλαβε υπόψη του:

  • το πλαίσιο της τάξης του (σύνθεση μαθητών, γλωσσικό, πολιτισμικό, μαθησιακό υπόβαθρο)
  • ,

  • τον τρόπο λειτουργίας του υπόλοιπου σχολείου και του θεσμού (αναλυτικό πρόγραμμα, τάξη υποδοχής, ειδική τάξη, διαλείμματα),


  • τους στόχους που είχε (σε γνωστικό και επικοινωνιακό επίπεδο),


  • τα μέσα και τους τρόπους που του ήταν απαραίτητα για να τους πετύχει.

Ωστόσο, πέρα από την κατανόηση του πλαισίου, αυτό που του ήταν απαραίτητο για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα της τάξης του ήταν να αλλάξει τον τρόπο δουλειάς του. Όταν αναφερόμαστε στον τρόπο δουλειάς εννοούμε καταρχήν το σχεδιασμό μιας οποιασδήποτε διδακτικής δραστηριότητας, αλλά και τις δεξιότητες πρέπει να χρησιμοποιήσει ο εκπαιδευτικός προκειμένου να υλοποιήσει αυτό τον σχεδιασμό.

Πρώτο και κύριο μέλημά του ήταν να κερδίσει το ενδιαφέρον των παιδιών. Δεν αρκούσε μόνο το περιεχόμενο του μαθήματος, όσο ελκυστικό και αν ήταν αυτό, αλλά ήταν σημαντικός και ο τρόπος που θα το προσέγγιζε.
Έτσι το προσωπικό βίωμα που κατέθεσε η Νάντια στην ομάδα εκείνος όχι μόνο το άκουσε αλλά και το χρησιμοποίησε σαν μοχλό για να κινητοποιήσει τις διαδικασίες μάθησης.

..ήταν δηλαδή η αφορμή