Ο εκπαιδευτικός και τα παιδιά συζητάνε για το τι έφαγαν
χτες, τι τους αρέσει να τρώνε και ακούνε ένα τραγούδι που μιλάει για
φαγητά, το «Να 'χαμε και τι να 'χαμε» από την ομώνυμη κασέτα. Το ακούνε
πολλές φορές και μαθαίνουν να το τραγουδάνε. Μπορούν να φτιάξουν αυτοσχέδια
μουσικά όργανα με αλουμινένια κουτιά από αναψυκτικά, βάζοντας μέσα φασόλια,
φακές, ρύζι, ζυμαρικά και κλείνοντας την τρύπα με χαρτοταινία. Μπορούν
ακόμα να διακοσμήσουν το κουτί εξωτερικά χρησιμοποιώντας ό,τι υλικό
θέλουν. Έτσι, το τραγούδι που έμαθαν μπορούν να το επενδύσουν μουσικά
με τα όργανά τους.
Τους ζητά να ανοίξουν το ομώνυμο βιβλίο στη σελίδα 39, διαβάζουν μαζί
τα λόγια του τραγουδιού και καταγράφουν στον πίνακα όσα περισσότερα
φαγητά μπορούν να βρουν μέσα σε αυτό το τραγούδι.
Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες ο εκπαιδευτικός δημιουργεί τις κατάλληλες
συνθήκες ώστε τα παιδιά να κινητοποιηθούν με το τραγούδι και να συμμετάσχουν
ρυθμικά, ακόμη και οι μαθητές και οι μαθήτριες που δε μιλούν καλά ελληνικά.
Η δημιουργία αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων κινητοποιεί το ενδιαφέρον
τους και η ανάγνωση τραγουδιών ασκεί την ικανότητα κατανόησης μέσα από
μια μορφή λόγου οικεία στα παιδιά.
|