Τα παιδιά σηκώνονται και συμπληρώνουν το όνομά τους
δίπλα σε όποια φαγητά προτιμούν. Το ίδιο κάνει και ο δάσκαλος. Έτσι
σχηματίζονται ομάδες παιδιών ανάλογα με το αγαπημένο τους φαγητό: π.χ.
«η ομάδα μακαρόνια με κιμά», «η ομάδα γεμιστές ντομάτες». Στην περίπτωση
που τα παιδιά της τάξης είναι πολύ λίγα (μονοθέσια) οι δραστηριότητες
μπορούν να γίνονται από όλα τα παιδιά του σχολείου. Τα μικρότερα παιδιά
μπορούν να συμμετέχουν σε εκείνες τις δραστηριότητες που έχουν παιγνιώδη
μορφή και ανταποκρίνονται στο επίπεδό τους.
Κάθε ομάδα ζωγραφίζει σε μια κόλλα χαρτί Α4 το αγαπημένο της φαγητό
και γράφει ποιο είναι αυτό. Σε ένα μεγάλο χαρτί του μέτρου βάζουν όλες
τις ζωγραφιές με ομαδικό τίτλο «Τα αγαπημένα μας φαγητά».
Κάθε ομάδα παρουσιάζει στις υπόλοιπες τον τρόπο με τον οποίο φτιάχνεται
το αγαπημένο της φαγητό με δραματοποίηση.
Διαβάζουν, συζητούν και μαθαίνουν πώς γράφονται οι συνταγές με αφορμή
τη συνταγή του βιβλίου της Στ' τάξης Ταξίδια με λόγια, 1ο τεύχος,
σελίδα 7.
Τα μέλη κάθε ομάδας αναλαμβάνουν να φέρουν από το σπίτι τους ή να βρουν
από περιοδικά, οδηγούς μαγειρικής κ.λπ. τις συνταγές των αγαπημένων
τους φαγητών (αν τα παιδιά δεν μπορούν να βρουν τέτοια έντυπα, μπορεί
να τα φέρει ο εκπαιδευτικός). Σε περίπτωση που υπάρχει πάνω από μιά
εκδοχή μαγειρέματος, η ομάδα αποφασίζει ποια συνταγή θα υιοθετήσει.
Οι συνταγές μπορούν να παρουσιαστούν με δραματοποίηση μπροστά από ένα
κουτί τηλεόρασης που θα έχουν φτιάξει τα παιδιά από χαρτόνι.
|