Κάθε ομάδα συζητάει για τη θρεπτική αξία κάθε υλικού
του πίνακα και παίρνει περισσότερες πληροφορίες για τα θρεπτικά συστατικά
από το βιβλίο Τι ωραία που μυρίζει σελίδες 10-11, και συμπληρώνει,
τέλος, τον πίνακα της σελίδας 11 με τα δικά της φαγητά.
Με αφορμή αυτό τον πίνακα οι ομάδες συζητάνε για τη θρεπτική αξία του
αγαπημένου τους φαγητού και συγκεντρώνουν πληροφορίες για τη διατροφική
πυραμίδα από το βιβλίο Γλωσσικές και προφορικές δραστηριότητες
της Στ΄ τάξης, δραστηριότητα 35 στο βιβλίο μαθητή, σελίδες 79-83, και
βιβλίο δασκάλου σελίδα 57. Ο εκπαιδευτικός παροτρύνει κάθε ομάδα να
φτιάξει τη δική της διατροφική πυραμίδα. Μπορούν να κόψουν εικόνες από
περιοδικά σχετικές με φαγητά και στη συνέχεια να τις κολλήσουν στην
πυραμίδα που θα έχει φτιάξει κάθε ομάδα και θα είναι μεγαλύτερη από
αυτή του βιβλίου. Ο εκπαιδευτικός επισημαίνει τη μεγάλη διατροφική αξία
των φρούτων και λαχανικών στην πυραμίδα και προτρέπει τα παιδιά να διαβάσουν
από το βιβλίο Τα προϊόντα στην αγορά τιςσελίδες 13-16:
"Η ιστορία ενός μήλου". Μπορούν να κάνουν και τις σχετικές
δραστηριότητες της σελίδας 16.
Μπορούν να παίξουν το εξής παιχνίδι: «Φρούτο, λαχανικό ή φαγητό». Ένα
παιδί σκέφτεται μια λέξη που να ταιριάζει σε μία από αυτές τις κατηγορίες.
Λέει στα υπόλοιπα παιδιά ποια κατηγορία διάλεξε και αυτά κάνουν ερωτήσεις
με σκοπό να βρουν ποια είναι η λέξη. Στις ερωτήσεις πρέπει απαντά με
ένα απλό «ναι» ή «όχι». Αν τα υπόλοιπα παιδιά δεν βρίσκουν τη λέξη,
ζητάνε περισσότερες διευκρινίσεις και τους απαντά με ολόκληρη πρόταση.
Ο πρώτος που θα μαντέψει σωστά θα σκεφτεί την επόμενη λέξη.
Μέσα από τις δραστηριότητες αυτές ο εκπαιδευτικός διδάσκει στη Φυσική
τις κατηγορίες τροφών, τη διατροφική πυραμίδα και την ανάπτυξη των φυτών.
Τα παιδιά αναπτύσσουν τη λογική και την αφηρημένη σκέψη μέσα από το
παιχνίδι που προτείνεται. Δουλεύουν τη γλώσσα αναπτύσσοντας την έκφρασή
τους (προφορικά και γραπτά) και φτιάχνουν διαλόγους για τη θεατρική
παράσταση.
|