Απλώς, η χρήση των θεματικών ενοτήτων, όπου παίρνει
υπόψη της τις συνθήκες αυτές, βοηθά τα παιδιά να μπουν ουσιαστικά στη
διαδικασία της μάθησης, γιατί στηρίζεται στην παραδοχή ότι καθένας που
συμμετέχει στη μαθησιακή διαδικασία είναι διαφορετικός.
Τα πολλαπλά και διαφορετικά μέσα, η χρήση πολλών πηγών βοηθούν τους
μαθητές και τις μαθήτριες ώστε να παίρνει καθένας αυτό που του ταιριάζει
για να φτάσει στην κατάκτηση της γνώσης. Η γνώση δεν είναι αποσπασματική.
Οικοδομείται μέσα από την παρουσίαση του όλου και καταλήγει στα μέρη
και αυτό γίνεται μέσα από προσωπικές εμπειρίες. Όπως ο εκπαιδευτικός
μαθαίνει, έτσι και οι μαθητές και οι μαθήτριες μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν
μέσα από μια τέτοια διαδικασία. Ο εκπαιδευτικός αλλάζοντας το ρόλο του
γίνεται πιο ευρηματικός, επιτρεπτικός, ευέλικτος. Βλέπει τη δουλειά
του με μεγαλύτερο ενδιαφέρον, γιατί τα παιδιά ανταποκρίνονται, τον ανατροφοδοτούν
και έτσι εμψυχώνεται και ο ίδιος.
H εμψύχωση στην τάξη δεν είναι πανάκεια: είναι ένας τρόπος δουλειάς
που εμπλέκει εκπαιδευτικούς και παιδιά σε μια δημιουργική διαδικασία
η οποία επιτρέπει μια διαφορετική προσέγγιση της σχολικής γνώσης: δεν
πρόκειται για μια στείρα απομνημόνευση, αλλά για μια δημιουργική πορεία.
|