Απλά, η χρήση των θεματικών ενοτήτων, όπου παίρνει υπόψη της τις συνθήκες αυτές, βοηθά τα παιδιά να μπουν ουσιαστικά στη διαδικασία της μάθησης, γιατί στηρίζεται στην παραδοχή ότι ο καθένας που συμμετέχει στη μαθησιακή διαδικασία είναι διαφορετικός.
Τα πολλαπλά και διαφορετικά μέσα, η χρήση πολλών πηγών βοηθάει τους μαθητές-τριες ώστε να παίρνει ο καθένας αυτό που του ταιριάζει για να φτάσει στην κατάκτηση της γνώσης. Η γνώση δεν είναι αποσπασματική, οικοδομείται μέσα από την παρουσίαση του όλου και καταλήγει στα μέρη και αυτό γίνεται μέσα από προσωπικές εμπειρίες. Όπως ο εκπαιδευτικός μαθαίνει, έτσι και οι μαθητές-τριες μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν μέσα από μια τέτοια διαδικασία. Ο εκπαιδευτικός αλλάζοντας το ρόλο του γίνεται πιο ευρηματικός, επιτρεπτικός, ευέλικτος. Βλέπει τη δουλειά του με μεγαλύτερο ενδιαφέρον γιατί τα παιδιά ανταποκρίνονται, τον ανατροφοδοτούν και έτσι εμψυχώνεται και ο ίδιος.
H εμψύχωση στην τάξη δεν είναι πανάκεια: είναι ένας τρόπος δουλειάς
που εμπλέκει εκπαιδευτικούς και παιδιά σε μια δημιουργική διαδικασία,
η οποία επιτρέπει μια διαφορετική προσέγγιση της σχολικής γνώσης: δεν
πρόκειται για μια στείρα απομνημόνευση, αλλά για μια δημιουργική πορεία.
|