Επιστρέφοντας
στο σχολείο και η κάθε ομάδα ανακοινώνει τις παρατηρήσεις της. Ο εκπαιδευτικός καταγράφει σε χαρτί του μέτρου τις παρατηρήσεις των παιδιών που έχουν σχέση με το φθινόπωρο. Π.χ.: τα φύλλα είναι κίτρινα και πέφτουν, τα πουλιά φεύγουν, οι άνθρωποι κρατάνε ομπρέλες, οι άνθρωποι οργώνουν, σπέρνουν, μυρίζει βροχή, κάνει λίγο κρύο, τρώω κάστανα, μήλα και ρόδια, φοβάμαι τα μπουμπουνητά κ.λ.π. Δίπλα σε κάθε φράση τα παιδιά εικονογραφούν κάτι χαρακτηριστικό για να μπορούν να τη «διαβάζουν». Τέλος, ο εκπαιδευτικός γράφει πάνω από τις φράσεις το όνομα της εποχής «φθινόπωρο».
Με την επιτόπια παρατήρηση τα παιδιά συνδέουν τα βιώματά τους με τη σχολική πράξη. Εξοικειώνονται με την έννοια της κατηγοριοποίησης, της ταξινόμησης, την εικονική αναπαράσταση.
|