Με την επιστροφή στην τάξη...
Συζητούν για τις αλλαγές που παρατήρησαν σε σχέση με το φθινόπωρο και ο εκπαιδευτικός καταγράφει και πάλι σε χαρτί του μέτρου τις παρατηρήσεις των παιδιών. Π.χ.: πολλά δέντρα δεν έχουν φύλλα, τα ζώα κοιμούνται (χελώνα, σκαντζόχοιρος), οι άνθρωποι φοράνε γάντια, σκούφο, κασκόλ, παλτό, οι άνθρωποι κάθονται στα σπίτια τους, μυρίζει το τζάκι ή η σόμπα, κάνει πολύ κρύο, τρώω ζεστή σούπα, πορτοκάλια και μήλα, η μύτη μου είναι κόκκινη, (αν χιονίζει: χιόνι, χιονάνθρωπος κ.λ.π). Δίπλα σε κάθε φράση τα παιδιά εικονογραφούν κάτι χαρακτηριστικό για να μπορούν να τη «διαβάζουν». Ο εκπαιδευτικός γράφει πάνω από τις φράσεις το όνομα της εποχής «χειμώνας».
Στη συνέχεια, παρατηρούν και «καταγράφουν» την όποια εξέλιξη των φυτών που φύτεψαν το φθινόπωρο.
Με το υλικό που συλλέξανε ξεκινάνε να φτιάχνουν το κολάζ του χειμώνα.
|