Με την επιστροφή στην τάξη...
Ο εκπαιδευτικός...
...επαναλαμβάνει την ίδια διαδικασία όπως στις δύο προηγούμενες εποχές (έξοδος, δελτίο καιρού, φυτέματα, κολάζ, δραματοποίηση). Στην άνοιξη εστιάζει στο λεξιλόγιο που αφορά στα ζώα και στα φυτά.
...διαβάζει στα παιδιά τις σελίδες 6 και 14 από το βιβλίο: «Καλό ταξίδι» της Α΄ τάξης και συζητούν για το ταξίδι των μεταναστευτικών πουλιών. Στη συνέχεια ακούνε από την κασέτα 2 του συμπληρωματικού υλικού το τραγούδι: «Το χελιδόνι», κατασκευάζοντας συγχρόνως το μόμπιλε των χελιδονιών (όπως περιγράφεται στη σελίδα 164, δραστηριότητα 2, μέχρι και το βήμα 5, του βιβλίου: «Οδηγίες για την Α΄ τάξη»).
...δείχνει στα παιδιά τη σελίδα 50 από το βιβλίο: «Μια μέρα στο δάσος» και συζητούν για τα ζώα που κοιμούνται το χειμώνα και ξυπνούν την άνοιξη. Κατόπιν, τα παιδιά κάνουν τη δραστηριότητα αυτής της σελίδας.
Αφού παρατηρήσουν όλοι μαζί την ανάπτυξη των φυτών που έχουν φυτέψει στην τάξη, παρατηρούν την ίδια διαδικασία στο εξωσχολικό βιβλίο: «Το δέντρο». Συζητούν για την άνοιξη και τις αλλαγές στα φυτά.
Μπορούν ακόμα να κάνουν από το βιβλίο μαθητή: «Προφορικές γλωσσικές δραστηριότητες για την Α΄ και Β΄ δημοτικού» τη δραστηριότητα της σελίδας 80.
(Επιπλέον, ο εκπαιδευτικός μπορεί να διαβάσει ένα λογοτεχνικό βιβλίο, π.χ. «Ο εγωιστής γίγαντας» Ο. Ουάιλντ, εκδόσεις Μίνωας, βιβλίο που δείχνει τη διαδοχή των εποχών.)
Τελικά φτιάχνουν το κολάζ της άνοιξης.
Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες ο εκπαιδευτικός εστιάζει την προσοχή των παιδιών στις εμφανείς αλλαγές του φυσικού περιβάλλοντος την άνοιξη.
|