Με την επιστροφή στην τάξη...
-
Φτιάχνουν κολάζ όπως της άνοιξης, κολλώντας στο δέντρο φρούτα που έχουν ζωγραφίσει. Συμπληρώνουν το κολάζ με ένα ποτάμι, ήλιο, ανθρώπους που φοράνε καπέλα. Γράφουν σε χρωματιστά χαρτόνια τα χαρακτηριστικά του καλοκαιριού και τα κολλούν στο κολάζ. (Π.χ. φοράω το καπέλο, τρώω παγωτό κλπ.)
- Παίζουν το παιχνίδι της παντομίμας με τις εποχές, από το βιβλίο δασκάλου: «Προφορικές γλωσσικές δραστηριότητες για την Α΄ και Β΄ δημοτικού» (σελίδα 78, βήμα 5).
- Ακούνε από την κασέτα: «Εδώ Λιλιπούπολη» το τραγούδι: «Ο χορός των μπιζελιών» ένα εύκολο, ρυθμικό τραγούδι με θέμα τα λαχανικά. Ο εκπαιδευτικός γράφει σε χαρτί του μέτρου με μεγάλα γράμματα τους στίχους του τραγουδιού. Το διαβάζει, εξηγεί τις πιθανές άγνωστες λέξεις, δείχνοντάς τους αντίστοιχες εικόνες και μαθαίνουν το τραγούδι. Μοιράζονται ρόλους, φτιάχνουν μάσκες ή κοστούμια από χαρτί γκοφρέ. Χρησιμοποιούν για σκηνικό τα κολάζ των εποχών και δραματοποιούν το τραγούδι. Έτσι, μπορούν να το παρουσιάσουν στις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου στο τέλος της χρονιάς.
Με τις δραστηριότητες της τελευταίας θεματικής ενότητας που είναι το καλοκαίρι γίνεται σύνδεση όλων των προηγούμενων γνώσεων για το νερό (σύννεφο, βροχή, χιόνι) με ένα οικείο στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος της Θράκης, το ποτάμι. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν τη διαδικασία της ανάπτυξης των φυτών, και γενικά των αλλαγών στη φύση, από την αρχή της χρονιάς, συνδέοντάς τες με την έννοια του χρόνου, χρησιμοποιώντας εργαλεία του σχολείου. Με την τελευταία δραστηριότητα τα παιδιά μοιράζονται με τους συμμαθητές τους αυτά που έζησαν και έμαθαν.
|