Σκηνή 2η

Η Ελένη και ο Μάριος, δύο 12χρονοι μαθητές, εξηγούν πώς υπολόγισαν το άθροισμα 2/3 + 3/4.

Εκπ.: Μπορείτε να μου εξηγήσετε γιατί το κάνατε αυτό;

Ελένη: Γιατί κάνουμε τους «κάτω» αριθμούς ίδια κλάσματα.

Εκπ.: Και γιατί θα πρέπει να κάνετε τους «κάτω» αριθμούς ίδιους;

Ελένη: Γιατί δεν μπορείς να τα προσθέσεις αν είναι τρίτα και τέταρτα.

Μάριος: Πρέπει να βρεις τον αριθμό που τον διαιρούν και το 3 και το 4. Και μετά, πόσες φορές χωράει το 3 στο 12 και μετά τέσσερις φορές το 2 είναι 8. αυτό είναι 17/12...

Εκπ.: Ωραία, αντί να γράψετε 2/3 + 3/4, γράψατε 8/12 + 9/12. Θα μπορούσε κάποιος να νομίσει ότι κάνατε άλλο άθροισμα;

Μάριος: Ναι.

Εκπ.: Τι θα του λέγατε;

Μάριος: Πρέπει να τα κάνεις δωδέκατα αν δεν είναι τα ίδια.

Εκπ.: Αλλά κάποιος μπορεί να νομίσει ότι κάνετε κάποιο διαφορετικό άθροισμα.
Μάριος: Ναι.έτσι το μάθαμε.