Τι (δεν) παρέχουν τα Προγράμματα Σπουδών;

Τα σύγχρονα Προγράμματα Σπουδών παρέχουν ελάχιστες ευκαιρίες στους μαθητές να αναγνωρίσουν, να εκτιμήσουν και να αξιοποιήσουν τα παραπάνω χαρακτηριστικά των μαθηματικών. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία προβάλλουν τη θεώρηση ότι υπάρχει ένας και μοναδικός τρόπος «μαθηματικοποίησης» μιας κατάστασης και στόχος του μαθητή είναι να εντοπίσει τη μαθηματική δομή που ενυπάρχει σε αυτήν. Πολύ συχνά μάλιστα ενθαρρύνουν την απομνημόνευση γεγονότων και αλγορίθμων και την απλή εφαρμογή τους.

Όμως, για να μπορέσει ο μαθητής να συνειδητοποιήσει και να αξιοποιήσει την ισχύ των μαθηματικών, χρειάζεται να του δοθούν οι δυνατότητες να αναπτύξει ικανότητες και δεξιότητες όπως:  
  • να αναπαριστά με μαθηματικό τρόπο μια κατάσταση, χρησιμοποιώντας φυσικά αντικείμενα, νοητικές εικόνες, σχεδιαγράμματα, τη γλώσσα, μαθηματικά σύμβολα ή όποιον άλλο τρόπο,


  • να αναζητά κανονικότητες,


  • να θέτει ερωτήματα για τον τρόπο με τον οποίο τα μέρη ενός προβλήματος συγκροτούν το όλο,


  • να χρησιμοποιεί ένα σύνολο από αποτελεσματικές στρατηγικές,


  • να αναζητά εναλλακτικές προσεγγίσεις σε ένα πρόβλημα, να τις σχεδιάζει, να πειραματίζεται με αυτές, εκτελώντας προσομοιώσεις ή με όποιον άλλο τρόπο, να τις συγκρίνει, να τις αξιολογεί και να τις επαληθεύει.
  Τρεις άξονες ανάπτυξης ικανοτήτων και δεξιοτήτων