Τι (δεν) παρέχουν τα Προγράμματα Σπουδών;Τα σύγχρονα Προγράμματα Σπουδών παρέχουν ελάχιστες ευκαιρίες στους μαθητές να αναγνωρίσουν, να εκτιμήσουν και να αξιοποιήσουν τα παραπάνω χαρακτηριστικά των μαθηματικών. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία προβάλλουν τη θεώρηση ότι υπάρχει ένας και μοναδικός τρόπος «μαθηματικοποίησης» μιας κατάστασης και στόχος του μαθητή είναι να εντοπίσει τη μαθηματική δομή που ενυπάρχει σε αυτήν. Πολύ συχνά μάλιστα ενθαρρύνουν την απομνημόνευση γεγονότων και αλγορίθμων και την απλή εφαρμογή τους.Όμως, για να μπορέσει ο μαθητής να συνειδητοποιήσει και να αξιοποιήσει την ισχύ των μαθηματικών, χρειάζεται να του δοθούν οι δυνατότητες να αναπτύξει ικανότητες και δεξιότητες όπως:
|
|
Τρεις άξονες ανάπτυξης ικανοτήτων και δεξιοτήτων |