Οι συμπεριφορές αυτές δεν είναι μεμονωμένες


Οι συγκεκριμένες αντιδράσεις δεν αποτελούν κάποιες ατομικές, μεμονωμένες συμπεριφορές. Πρόκειται για προβληματισμούς και τοποθετήσεις που συναντάμε καθημερινά στην επαφή με τους εκπαιδευτικούς σε διάφορα πλαίσια (επιμορφώσεις, σεμινάρια). Κάθε φορά που αναφέρονται στην παρουσία αλλόγλωσσων, αλλοεθνών, αλλόθρησκων παιδιών μέσα στην τάξη, οι εκπαιδευτικοί τονίζουν την αδυναμία να διαχειριστούν μια τέτοια συνθήκη, αισθάνονται απροετοίμαστοι και αναζητούν συνήθως τρόπους για να μειώσουν ή να «εξαλείψουν» τη διαφορά και να δημιουργήσουν μια ομοιόμορφη σχολική συνθήκη.

Τι είναι αυτό, τελικά, που εμποδίζει τους εκπαιδευτικούς να δεχτούν τη διαφορετικότητα ως «κανονικό» χαρακτηριστικό της σχολικής πραγματικότητας;

Γιατί η ετερότητα μοιάζει να απειλεί την κανονικότητα του σχολείου;