Συμπερασματικά, θα λέγαμε πως η εικόνα είναι ένα ευέλικτο υλικό που λειτουργεί σε διαφορετικά επίπεδα:
- μπορώ να δω και να περιγράψω την εικόνα,
- μπορώ να μάθω να βλέπω και πίσω από την εικόνα.
Πώς αξιοποιείται τελικά η εικόνα;
Για να αξιοποιηθεί η εικόνα δεν αρκεί να είναι σωστά επιλεγμένη. Πρέπει ο εκπαιδευτικός να συνειδητοποιήσει, αλλά και να οδηγήσει και τους μαθητές του στο να συνειδητοποιήσουν, τις δυνατότητες που παρέχει μια εικόνα.
Η εικόνα είναι ένα από τα πιο ισχυρά και απαραίτητα εργαλεία στα χέρια του εκπαιδευτικού για τις περιπτώσεις παιδιών που
- στο σχολείο δε διδάσκονται τη μητρική τους γλώσσα
- ο κόσμος τους δεν είναι πλούσιος σε ερεθίσματα
- η κουλτούρα τους δεν ταυτίζεται με την κυρίαρχη κουλτούρα
Όμως η εικόνα είναι χρήσιμη επίσης σε κάθε χώρο εκπαίδευσης, γιατί συνδέεται με τη γλώσσα, τη νόηση, τη φαντασία και τις αισθήσεις. Αποτελεί άλλωστε το κατάλληλο εργαλείο για τη διαθεματική προσέγγιση .
|