Πώς οι πολιτισμικές εμπειρίες επηρεάζουν τη διδακτική πράξη;

Καθετί που παράγεται μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία σχετίζεται με τις πολιτισμικές αναφορές όσων συμμετέχουν σε αυτή.

Η επικοινωνία μέσα στη σχολική τάξη δεν καθορίζεται μόνο από το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο, αλλά και από τις αντιλήψεις που έχουν για τον πολιτισμό οι δύο πλευρές (εκπαιδευτικοί-μαθητές). Οι αντιλήψεις για τον πολιτισμό γίνονται φανερές στον τρόπο με τον οποίο βλέπει η κάθε πλευρά τον εαυτό της και τον άλλο, δηλαδή
στον τρόπο με τον οποίο συγκροτεί το πολιτισμικά οικείο και το πολιτισμικά μακρινό.

Οι αντιλήψεις του εκπαιδευτικού για το πολιτισμικά οικείο (οι Άγγλοι ως κοντινοί σε εμάς τους Έλληνες) τον έκαναν να περιμένει ενός τύπου απάντηση από τους μαθητές και τις μαθήτριες. Όταν η απάντηση των παιδιών υιοθέτησε μια πολιτισμική οικειότητα διαφορετική από τη δική του (σαν Άραβες), εξεπλάγη και τη στιγμή εκείνη αντιλήφθηκε την πολιτισμική απόσταση.

Η έννοια του πολιτισμού και το νόημα που της αποδίδουν κάθε φορά τα υποκείμενα λανθάνει σε κάθε επικοινωνιακή συνθήκη.