H επιστημονική γνώση και η κοινωνική προκατάληψη

Oι εκπαιδευτικοί, αν και γνωρίζουν την ύπαρξη διαλέκτων καί δεν τις υποτιμούν, ξεχωρίζουν τους μαθητές τους σε εκείνους που μιλάνε και εκείνους που δε μιλάνε «σωστά» τα ελληνικά.

Aντίθετα με αυτή την πρακτική, σύμφωνα με όλες τις γλωσσικές επιστήμες, «σωστό» στη γλώσσα είναι αυτό που «λέει» η γλωσσική κοινότητα. Άρα, όλες οι ομιλούμενες ποικιλίες μιας γλώσσας είναι εξίσου σωστές, δεν υπάρχει καμία σύνταξη πιο «σωστή» από άλλη, καμία προφορά πιο «σωστή» ή πιο «ωραία», καμία λέξη πιο «σωστή».

Aυτή την επιστημονική αρχή, ότι όλες ανεξαιρέτως οι ομιλούμενες ποικιλίες είναι σωστές, δεν την αμφισβητεί στην εποχή μας κανένας απολύτως, ούτε στην Eλλάδα ούτε διεθνώς. Όλες οι προφορές, συντάξεις και λέξεις όλων των τοπικών και κοινωνικών διαλέκτων είναι τόσο σωστές όσο και της πρότυπης, κωδικοποιημένης και ρυθμισμένης γλώσσας.

Τι είναι πιο ισχυρό από τις κατακτημένες επιστημονικές γνώσεις;