Το σχολείο διδάσκει ένα λάθος

Το σχολείο διδάσκει ένα λάθος όταν συμβουλεύει τα παιδιά να μιλάνε «σωστά», αντί
να τους μαθαίνει την πρότυπη γλώσσα εξηγώντας τους ότι είναι γλώσσα διαφορετική από την καθημερινή της οικειότητας και κατάλληλη για εντελώς διαφορετικές επικοινωνιακές περιστάσεις.

H γλωσσική διδασκαλία θα έπρεπε να στηρίζεται στις γλωσσικές γνώσεις που ήδη έχουν κατακτήσει τα παιδιά, να ξεκινάει από αυτές σαν βάση, να καλλιεργεί αυτές τις κατακτημένες γλωσσικές και επικοινωνιακές ικανότητες και να τις διευρύνει με νέες επικοινωνιακές ανάγκες που απαιτούν καινούριες γλωσσικές γνώσεις και επικοινωνιακές ικανότητες.


Eπικεντρωμένο το σχολείο στη μία «σωστή» εκδοχή του λόγου, όχι μόνο αγνοεί τις κεκτημένες ικανότητες στη μητρική γλώσσα αλλά και τις στιγματίζει, συνεπώς δεν οδηγεί τα παιδιά να καταλάβουν ότι στο σχολείο και στην κοινωνία υπάρχουν διαφορετικές από αυτές που ήδη γνωρίζουν επικοινωνιακές ανάγκες, που απαιτούν νέες γνώσεις, εφόσον η χρήση της πρότυπης ποικιλίας παράγει διαφορετικά νοήματα από τη χρήση της καθημερινής τους γλώσσας.
    Γιατί είναι χρήσιμη η γνώση της πρότυπης γλώσσας;