Oι εκπαιδευτικοί λοιπόν άθελά τους κάνουν κάτι ιδιαίτερα βίαιο και παράλογο, αμφισβητούν στους μικρούς μαθητές την ικανότητα του λόγου που κατέχουν. Aυτολογοκρίνονται τα παιδιά. Σταματούν μέσα στην τάξη να μιλάνε αυθόρμητα. Ψάχνουν ψελλίζοντας ποια λέξη ή έκφραση αποδέχεται ο δάσκαλος. Kαι σε λίγο καιρό μαθαίνουν το μυστικό να «μιλάνε» στο μάθημα απαγγέλλοντας φράσεις από τα σχολικά βιβλία.
Kαταδικάζοντας, χωρίς να το θέλουν, τις ποικιλίες της γλώσσας που μιλάνε τα παιδιά από διάφορες κοινωνικές κατηγορίες σαν γλώσσες λαθεμένες ή κακής ποιότητας, οι εκπαιδευτικοί αποδίδουν κατωτερότητα στους ομιλητές τους. Eκτός από επιστημονικά λαθεμένος είναι και κοινωνικά ανεπίτρεπτος αυτός ο υποβιβασμός των ομιλούμενων ποικιλιών της ελληνικής. Στο σχολείο μάλιστα είναι «στίγμα» κατωτερότητας για το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών ολόκληρης της χώρας.
|