Έπαιξε τεράστιο ρόλο στη βελτίωση της επίδοσης των παιδιών της μαύρης μειονότητας το γεγονός ότι οι δάσκαλοι άρχισαν να σέβονται το μαθητή τους σαν χρήστη μιας άλλης γλώσσας, με άλλους κανόνες από την πρότυπη αγγλική, και αναγνωρίζοντας την ιδιαιτερότητα της άλλης γλώσσας του μπόρεσαν να τον οδηγήσουν να μάθει την πρότυπη. Δεν άκουγαν πια οι δάσκαλοι «λάθη» ούτε «κρεολισμούς» όταν οι μαθητές τους έλεγαν «Γιάννης ψηλός» και «Mαρία πονοκέφαλο», άκουγαν τους κανόνες μιας άλλης γλώσσας. Παύοντας επομένως να ταξινομούν στο μυαλό τους τα παιδάκια σαν ανεπίδεκτα για μάθηση, άνοιξαν το δρόμο σε αυτή τη μάθηση.
|