- Η παρέκκλιση από τους στόχους που έχει θέσει ο εκπαιδευτικός τού
δημιουργεί άγχος, εφόσον τα παιδιά δε θα κατακτήσουν τις συγκεκριμένες
γνώσεις που έχει προγραμματίσει. Αυτό σημαίνει πως το μάθημα αυτό
δεν είναι τόσο αποδοτικό, αφού οι μαθητές μαθαίνουν λιγότερα από όσα
ο ίδιος θα ήθελε. Επίσης, πιστεύει πως αυτό θα τον δυσκολέψει και
στην περίπτωση που θα ήθελε να μπορεί να ξέρει, στο τέλος του μαθήματος,
τι ακριβώς έμαθαν οι μαθητές του. Τέλος, άγχος του δημιουργεί και
το γεγονός ότι δε νιώθει ότι μπορεί με σιγουριά να απαντήσει σε όλες
τις ερωτήσεις που θέτουν τα παιδιά.
- Η αγωνία του μεταφράζεται με μια προσπάθεια να επαναφέρει τους μαθητές στο στόχο του μαθήματος με τρόπο βέβαια έμμεσο, «κλείνοντας» δηλαδή τα ερωτήματα που εκείνοι θέτουν, χωρίς να ανταποκρίνεται σε αυτά και χωρίς να τα επεξεργάζεται μαζί τους.
- Οι μαθητές, από την άλλη, δείχνουν με τον τρόπο τους ότι αυτό που
έχει στο μυαλό του ο εκπαιδευτικός δεν τους ενδιαφέρει ιδιαίτερα ή,
μάλλον, δεν τους ενδιαφέρει με τον τρόπο που αυτός θα περίμενε. Κάποια
θέματα του κειμένου τούς ενδιαφέρουν περισσότερο!
|