Διαπιστώσεις

Η ανάλυση αυτού που συνέβη κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου μαθήματος, καθώς και οι σκέψεις που καταγράφει ο εκπαιδευτικός στο ημερολόγιό του μας οδηγούν σε κάποιες διαπιστώσεις:

  • Ο εκπαιδευτικός έχει καλά σχεδιάσει το μάθημά του, τόσο ως προς τους στόχους και τη δομή του, όσο και ως προς το χρόνο που φαντάζεται ότι θα του χρειαστεί για να το ολοκληρώσει.


  • Στην αρχή το μάθημα κυλάει όπως πάντα. Όμως το κείμενο οδηγεί τα παιδιά σε κάποιες αυθόρμητες παρατηρήσεις, σχετικές με γνώσεις που έχουν ήδη αποκτήσει από άλλα μαθήματα (π.χ. από την Ιστορία ή τη Γεωγραφία) ή σχετικές με εμπειρίες που έχουν ήδη αποκτήσει μέσα στο σχολείο ή με άλλα προσωπικά βιώματα που έχουν αποκτήσει έξω από αυτό. Προσπαθούν μάλιστα να δείξουν στους άλλους τις γνώσεις τους ή να τις διασταυρώσουν (αναζήτηση στο χάρτη, διατύπωση ερωτήσεων).


  • Τα παιδιά δείχνουν να παίρνουν κάποιες πρωτοβουλίες, να θέτουν θέματα προς συζήτηση, να αυτενεργούν. Ο ίδιος ο εκπαιδευτικός νιώθει ότι δεν ελέγχει την κατάσταση, δεν παίζει κυρίαρχο ρόλο. Παρόλα αυτά, αναγνωρίζει πως η συμμετοχή των παιδιών είναι μεγάλη, αφού και μαθητές που συνήθως δε συμμετέχουν στο μάθημα δείχνουν να έχουν κινητοποιηθεί.