Τι μαθαίνουν τα παιδιά;


Τα «εμπόδια» του Αλέξη

Στην πρώτη σκηνή ο Αλέξης βρίσκεται σε μια λογική κατατεμαχισμού της γνώσης, που τον εμποδίζει να χρησιμοποιήσει μια γνώση που έχει αποκτήσει σε ένα μάθημα (Γλώσσα) για ένα άλλο μάθημα (Μαθηματικά). Τα ρήματα, οι προστακτικές κ.λπ. είναι για αυτόν κάτι που έχει μάθει σε ένα πλαίσιο. Η δεξιότητα να σκεφτόμαστε σχετικά με τις λέξεις για να κατανοούμε κάποιες από αυτές που δεν ξέρουμε (η οποία μπορεί να καλλιεργηθεί στο γλωσσικό μάθημα μέσω ασκήσεων, π.χ., που σχετίζονται με την ετυμολογία των λέξεων ή με τις οικογένειες των λέξεων) ή άλλες μεθοδολογικές δεξιότητες που έχουν καλλιεργηθεί στο γλωσσικό μάθημα, όπως αυτή της αναζήτησης στο λεξικό, δε «μεταφέρονται» από τον Αλέξη όταν διαφοροποιείται το πλαίσιο (δηλαδή όταν δεν πρόκειται για γλωσσικό μάθημα) και, επομένως, δε χρησιμοποιούνται ως «εργαλείο» για την επίλυση κάποιου άλλου προβλήματος.