Τα παιδιά μέσα από την αυθόρμητη δράση τους...

1. Έφεραν στη μνήμη τους, συνδύασαν και συσχέτισαν πληροφορίες από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα με πληροφορίες που τους έδωσε το κείμενο και έθεσαν ερωτήματα.


2. Έψαξαν μία πληροφορία στο χάρτη (αλλά δεν τα κατάφεραν!).


3. Συνεργάστηκαν μεταξύ τους για να αναζητήσουν μία πληροφορία και προσπάθησαν να βρουν λύσεις περισσότερο ή λιγότερο αποτελεσματικές.


4. Πήραν πρωτοβουλίες και έδρασαν αυτόνομα, θέλοντας να διαχειριστούν τη μάθησή τους.


Παρατηρώντας τα παραπάνω διαπιστώνουμε πως στη σκηνή αυτή τα παιδιά εξάσκησαν, με δική τους πρωτοβουλία, κυρίως μεθοδολογικές δεξιότητες και δεν απέκτησαν αυστηρά δομημένες γνώσεις. Επιπλέον, άρχισε να αναπτύσσεται μια δυναμική μεταξύ τους (αλληλοεκτίμηση, θαυμασμός, αλληλοβοήθεια και απόπειρα εξήγησης κ.λπ.).