Δυσκολίες

Από την αρχή η δασκάλα είχε να αντιμετωπίσει τη δυσπιστία των συναδέλφων της και των γονέων σχετικά με τους στόχους αυτού του προγράμματος.

Αρκετοί από αυτούς δυσανασχέτησαν όταν άκουσαν τους έλληνες μαθητές να τραγουδούν στη μολδαβική και αλβανική γλώσσα.

Αντιδράσεις όμως υπήρξαν και για το ντοκιμαντέρ, στο οποίο εκτός από τους ξένους μετανάστες που είχαν έρθει στην Ελλάδα μιλούσαν και έλληνες μετανάστες που είχαν γυρίσει από το εξωτερικό. Αρκετοί θεώρησαν ότι δε θα έπρεπε να συγχέονται οι έλληνες μετανάστες με τους Ρώσους, Αλβανούς, Ρουμάνους και όλους τους άλλους.

Προκειμένου λοιπόν να αντιμετωπίσει η εκπαιδευτικός αυτές τις αντιδράσεις και να έχει τη βασική στήριξη και βοήθεια των συναδέλφων της και των γονέων, σκέφτηκε να επικοινωνήσει μαζί τους, έτσι ώστε να μπορέσει να τους εκθέσει τους στόχους του προγράμματος. Ενημέρωσε το σύλλογο των διδασκόντων και ετοίμασε ένα κείμενο για τους γονείς των μαθητών στο οποίο εξηγούσε τους στόχους του προγράμματος και τη σημασία του για την εκπαίδευση των παιδιών. Παρ' όλα αυτά όμως, ακόμα και κατά τη διάρκεια της παράστασης υπήρξαν εκπαιδευτικοί που δυσανασχέτησαν και γονείς που έφυγαν επιδεικτικά την ώρα που τα παιδιά τραγουδούσαν και χόρευαν ένα τραγούδι της ξενιτιάς από την Αλβανία.

Eίναι σαφές πως ο εκπαιδευτικός πολλές φορές, παρά τις προσπάθειες που κάνει και παρά την καλή του πρόθεση, δεν καταφέρνει να υπερνικήσει τις κοινωνικές αντιστάσεις που σχετίζονται με τη δυσκολία αποδοχής του διαφορετικού. Παρ' όλα αυτά, δε θα πρέπει να αποθαρρύνεται και να απογοητεύεται, αλλά να έχει προβλέψει τις αντιστάσεις για να μη νιώθει ματαιωμένος και να περιμένει να δικαιωθεί το έργο του σιγά σιγά, καθώς θα «μαλακώνουν» οι αντιστάσεις αυτές.
Τι συνέβη σε αυτή τη δραστηριότητα;