Ο «τρίτος» δρόμος (;) |
Η παραπάνω ανάλυση ελπίζω ότι δείχνει τη σύγκρουση.
Από τη μια, οι εκπαιδευτικοί των Φυσικών Επιστημών αφομοιώνονται από την εκπαιδευτική παράδοση και υιοθετούν τις πρακτικές της. Από την άλλη, δεν ξεχνούν τις ιδιαιτερότητες του επιστημονικού τους αντικειμένου ούτε είναι πρόθυμοι να τις θυσιάσουν στο όνομα ακόμη και της πιο προοδευτικής εκπαιδευτικής πολιτικής. Έτσι, μια εφικτή διδακτική πρόταση πρέπει να αποδεχτεί ότι οι διδακτικές δραστηριότητες μπορούν να υιοθετηθούν από την εκπαιδευτική παράδοση αν είναι συγκροτημένες με τη μορφή έργων. Τα έργα αυτά, από την άλλη μεριά, πρέπει να διαθέτουν κάποια από τα χαρακτηριστικά των επιστημονικών δραστηριοτήτων (για να διδάσκουμε Φυσικές Επιστήμες) και ταυτόχρονα να επιδιώκουν απλούς στόχους (για να έχουν κάποιες πιθανότητες επιτυχίας στους μαθητές). |
Ένα παράδειγμα |