Ένα παράδειγμα πετυχημένου διδακτικού έργου

Ένα διδακτικό έργο έχει περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας αν επιδιώκει απλές συνδέσεις, μέσα σε κάποιο από τα πλαίσια που αναφέρονται παρακάτω:

Παρεμβατικό (εργαστηριακό) πλαίσιο: Οι μαθητές συνδέουν κομμάτια που κατασκευάζουν από τον υλικό κόσμο με χαρακτηριστικά γεγονότα (τεκμήρια) του κόσμου αυτού. Εδώ συζητούν χρησιμοποιώντας τον καθημερινό προφορικό τους λόγο, τον οποίο και εμπλουτίζουν με τεχνικούς όρους.

Πλαίσιο μετάβασης από τις παρεμβάσεις (εργαστήριο) προς τις αναπαραστάσεις (θεωρία): Οι μαθητές συνδέουν τα «εργαστηριακά» γεγονότα με τις «θεωρητικές» ιδέες, είτε κατασκευάζοντας τις θεωρητικές ιδέες μέσω εργαστηριακών δραστηριοτήτων (π.χ. μετρήσεων) είτε ερμηνεύοντας/προβλέποντας τα γεγονότα. Ταυτόχρονα δοκιμάζουν να μετακινηθούν από τον καθημερινό προφορικό λόγο προς το στοχούμενο θεωρητικό.

Αναπαραστατικό (θεωρητικό) πλαίσιο: Οι μαθητές περιγράφουν κομμάτια του κατασκευασμένου υλικού κόσμου, χρησιμοποιώντας τον «αφαιρετικό-θεωρητικό» λόγο των Φυσικών Επιστημών.

Αντίστοιχα, μια διδακτική σειρά φαίνεται να πετυχαίνει αν περιλαμβάνει μια ποικιλία από τα παραπάνω έργα, λειτουργικά συνδεδεμένα γύρω από μια θεματική.
Ποιό είναι το κλειδί της επιτυχίας;