Στη Β΄ τάξη

Οι δραστηριότητες των μαθητών εξελίσσονται με διαφορετικό τρόπο.

Το έργο που καλούνται σε πρώτη φάση να φέρουν σε πέρας (να φέρουν από το σπίτι τους ένα εκκρεμές) επιχειρεί να τους οδηγήσει στο να συνδέσουν την ιδέα του εκκρεμούς με μια υλική κατασκευή, μέσα στο οικείο πλαίσιο της καθημερινής τους ζωής. Οι μαθητές, κατά κανόνα, θα τα καταφέρουν. Όταν γυρίσουν στο σχολείο, μια μάλλον ασαφής ιδέα περί εκκρεμούς θα είναι ισχυρότατα συνδεδεμένη με την κατασκευή που θα κρατούν στο χέρι τους. Εκεί θα ξεκινήσει η συλλογική δραστηριότητα που περιγράφηκε στην αρχή του κειμένου. Αν αυτή εξελιχθεί μπροστά σε όλη την τάξη, διευκολύνει και τον έλεγχό της και την κάλυψη του περιεχομένου.

Ποιου, όμως, περιεχομένου; Τι θέλουμε να πετύχουν οι μαθητές μας όταν τους δείχνουμε τέσσερα διαφορετικά υλικά τεχνήματα που οι κατασκευαστές τους πιστεύουν ότι είναι εκκρεμή, και τους ρωτάμε: «Τι είναι τελικά το εκκρεμές;».

Η ευκρίνεια του στόχου μας είναι πολύ μικρή, οι δυνατότητες όμως του έργου είναι μεγάλες. Αυτό που πολύ δύσκολα θα προχωρήσει στην Α΄ τάξη εδώ έχει μεγάλες πιθανότητες επιτυχίας, αν η δουλειά που ζητάμε να κάνουν οι μαθητές γίνει πολύ συγκεκριμένη.
Τι ζητάμε απο τους μαθητές;