Το ενδιαφέρον των υπερεθνικών θεσμών για το μάθημα της ιστορίας.

Ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του μαθήματος της ιστορίας στο εθνικό σχολείο αποτυπώνεται στο γεγονός ότι το περιεχόμενό του γίνεται συχνά, εδώ και πενήντα χρόνια, αντικείμενο διαπραγμάτευσης σε διακρατικές ή διεθνείς σχέσεις.

Η Ουνέσκο, για παράδειγμα, ή το Συμβούλιο της Ευρώπης παρακολουθούν το ζήτημα συστηματικά, με συνέδρια και ετήσιες εκθέσεις, και καταγράφουν τις βελτιώσεις και τις στασιμότητες σε διάφορες χώρες. Σήμερα μάλιστα, οι συνθήκες της Ενωμένης Ευρώπης, από τη μια, και της εξω-ευρωπαϊκής μετανάστευσης, από την άλλη, θεωρείται ότι θέτουν νέες προτεραιότητες στο μάθημα της ιστορίας:

αφενός να καλλιεργήσει την ευρωπαϊκή ταυτότητα των μαθητών και των μαθητριών δίπλα στην εθνική και

αφετέρου να διευκολύνει τη σχολική ένταξη αλλοεθνούς μαθητικού πληθυσμού στο εθνικό σχολείο