Είναι αναπόφευκτα «ιδεολογικό μάθημα» η ιστορία;

Το ερώτημα που προκύπτει από τα παραπάνω είναι κατά πόσο η κατάσταση αυτή είναι αναπόφευκτη. Κατά πόσο δηλαδή η ιστορία στο σχολείο δεν μπορεί παρά να είναι «ιδεολογικό μάθημα». Η απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι κάπως σύνθετη.

Πρώτο επίπεδο: καμία γνώση δεν είναι «ουδέτερη»

Ένα δεύτερο επίπεδο: Τι είναι ιστορία;

Ένα τρίτο επίπεδο: το σχολείο

Ένα τέταρτο επίπεδο: Το ενδιαφέρον των υπερεθνικών θεσμών
Τι συμβαίνει αλλού...