Τι συμβαίνει αλλού.

Βέβαια, μολονότι τα προηγούμενα στοιχεία είναι κοινά σε όλα τα έθνη-κράτη ―και πάντως στα ευρωπαϊκά έθνη-κράτη―, η ιστορία δε διδάσκεται παντού με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Η ιδεολογική διάσταση του μαθήματος, που όπως είδαμε είναι εγγενής λόγω του εθνικού χαρακτήρα του σύγχρονου σχολείου, δεν είναι παντού εξίσου έντονη.

Αλλού δεν υπάρχει ενιαίο αναλυτικό πρόγραμμα και κάθε σχολείο εξειδικεύει ένα γενικό πλαίσιο προγράμματος ανάλογα με τις ανάγκες του μαθητικού κοινού του (Βρετανία),

αλλού υπάρχει αναλυτικό πρόγραμμα, αλλά δεν υπάρχει ενιαίο εγχειρίδιο, παρά επιλογή από το εμπόριο (Γαλλία),

αλλού πάλι τα πράγματα είναι διαφορετικά (διάφορες βαλκανικές χώρες).
Τι ισχύει για το ελληνικό σχολικό σύστημα