Πρέπει να αλλάξει παντού ο τρόπος που διδάσκεται η ιστορία.

Δεν υπάρχει ανάγκη για «ειδική ιστορία» στη Θράκη. Εκκρεμεί και εκεί, όπως και σε πανελλαδικό επίπεδο, να γίνουν κάποια απαραίτητα βήματα που επανειλημμένες επιστημονικές έρευνες έχουν εντοπίσει:
  • η σχολική ιστορία πρέπει να «αποπολιτικοποιηθεί», δηλαδή να «απο-ιδεολογικοποιηθεί»
  • το σχολικό σύστημα πρέπει να αποκεντρωθεί
  • το λεπτομερές αναλυτικό πρόγραμμα πρέπει να αντικατασταθεί από άλλο πιο γενικό και πιο ευέλικτο
  • το ένα και μοναδικό εγχειρίδιο πρέπει να καταργηθεί.
Επειδή όμως όλα αυτά είναι πολύ δύσκολο να αλλάξουν, επανερχόμαστε συνεχώς στο ερώτημα: τι κάνουμε στο μεταξύ; Στη Θράκη, όπως και στην Κρήτη, στη Λέσβο, όπως και στην Κεφαλλονιά.

Πόσο μάλλον που με τη σημερινή πραγματικότητα της μετανάστευσης και των «αλλοδαπών» παιδιών που φοιτούν στο ελληνικό σχολείο, η ιδιαιτερότητα της Θράκης έχει πλέον περιοριστεί
  • στο καθεστώς των μειονοτικών σχολείων
  • στην ιδιαίτερα μεγάλη, σε σχέση με άλλες περιοχές, συγκέντρωση αλλόγλωσσου και αλλόθρησκου μαθητικού πληθυσμού.
Ένα σημαντικό σημείο.