Τι συμβαίνει στην επικοινωνιακή προσέγγιση;

Στην επικοινωνιακή προσέγγιση ο εκπαιδευτικός έχει ρόλο σχεδιαστή-συντονιστή σε ανοιχτά και προσαρμόσιμα προγράμματα επικεντρωμένα στο μαθητή. Ιδιαίτερα σημαντικός είναι ο τρόπος αξιολόγησης του λόγου που παράγουν οι μαθητές. Δεν πρόκειται πλέον για την τελική αξιολόγηση από τον εκπαιδευτικό στο τέλος μιας μακράς διαδικασίας αλλά για συνεχή αυτοδιόρθωση και ετεροδιόρθωση. Ο μαθητής οδηγείται στη διαπίστωση αλλά και στην επεξεργασία των λαθών του (που αφορούν τόσο το σύστημα της γλώσσας, π.χ. λάθη κλίσης, λάθη συμφωνίας των όρων της πρότασης κτλ., όσο και την επικοινωνιακή καταλληλότητα ― δηλαδή λάθη που θα ονομάζαμε γλωσσικά και επικοινωνιακά) στηριζόμενος στη δική του κρίση, στη γνώμη των συμμαθητών του και στη γνώμη του εκπαιδευτικού.
Και στην ελληνική εκπαίδευση;