Συγκρούσεις ανάμεσα στην ταυτότητα και τη μάθηση |
Συχνά οι εκπαιδευτικοί ερμηνεύουν τη δυσκολία των μαθητών απέναντι στη μάθηση
Aυτά τα άλλου τύπου εμπόδια στη μάθηση μπορεί να τα «φωτίσει» η Ψυχολογία συμβάλλοντας έτσι στην αναγνώρισή τους από τους εκπαιδευτικούς. Tα πιο προφανή εμπόδια από τη σκοπιά της Ψυχολογίας είναι οι απειλές προς την ταυτότητα τις οποίες ενδέχεται να ασκούν διάφορες πλευρές της εκπαίδευσης. Τέτοιες απειλές συχνά προέρχονται από αυτό που ονομάζεται «υποκειμενικό αναλυτικό πρόγραμμα», με το οποίο εννοούμε τις συγκεκριμένες, συναισθηματικά φορτισμένες σημασίες που μπορεί να έχει κάθε γνωστικό αντικείμενο για το μαθητή. Σύμφωνα με τον Bracher (1999), υπάρχουν πλήθος γνωστικές πληροφορίες που είναι πιθανό να απειλήσουν την οντολογική ταυτότητα του μαθητή, όπως
|
Και όχι μόνον αυτά |