Η διεξαγωγή της έρευνας αποτελεί για τους
μαθητές μια ξεχωριστή εμπειρία:
Ο συλλογικός σχεδιασμός του ερευνητικού εργαλείου.
Η επικοινωνία με τα υποκείμενα της έρευνας.
Η αξιολόγηση και η παρουσίαση των πληροφοριών είναι συνήθως μια γοητευτική διαδρομή για τα παιδιά.
Η ενεργητική,
ανακαλυπτική
και επικοινωνιακή προσέγγιση της γνώσης,
όπως
αυτή υλοποιείται μέσα από τη διαδικασία της έρευνας, κρατά αμείωτο το
ενδιαφέρον των μαθητών, κινητοποιεί την ανάπτυξη πρωτοβουλιών, την κριτική
σκέψη και τη δημιουργικότητα.
Εμπόδια; Και φυσικά θα υπάρξουν εμπόδια, όμως οι μαθητές καλούνται να
βρουν τρόπους να τα υπερβούν. Στο συγκεκριμένο σχέδιο εργασίας για τη
μετανάστευση, οι μαθητές έδωσαν λύση σε όλα τα πρακτικά προβλήματα που
συνάντησαν στην πορεία της έρευνας, όπως η συνεννόηση με τους μετανάστες,
οι μετακινήσεις, η κατανομή των εργασιών μέσα στις ομάδες κ.ά.
Φυσικά, ο ρόλος του δασκάλου είναι διευκολυντικός και συνεργατικός.
Βοηθά τις ομάδες, παραπέμπει και συμπαραστέκεται, υπακούοντας στην αρχή
του «βοήθα με όσο σε χρειάζομαι»