Οι γονείς συχνά χαρακτηρίζουν «μη μάθημα» οτιδήποτε
ξεφεύγει από την παραδοσιακή διδασκαλία.
Έτσι, η αγωνία για κάλυψη της ύλης μεταφέρεται στο δάσκαλο από τους
γονείς.
Είναι πολύ σημαντικό ο δάσκαλος που αποφασίζει να χρησιμοποιήσει μια
εναλλακτική μεθοδολογία, όπως είναι τα σχέδια εργασίας, να ενημερώσει
τους γονείς για το τι πρόκειται να κάνει, να τους εξηγήσει τα πλεονεκτήματα
της μεθόδου, αλλά και να τους εμπλέξει στη διαδικασία. Οι αντιστάσεις
των γονιών θα καμφθούν αν κατανοήσουν την καινούρια προσέγγιση, αλλά
και βλέποντας την ανταπόκριση των παιδιών απέναντι σε αυτή. Βέβαια,
για να γίνει αυτό, όπως είναι φυσικό, χρειάζεται χρόνος. Μια μεταβατική
περίοδος είναι πάντα απαραίτητη για να προσαρμοστούν οι μαθητές και
οι γονείς τους σε έναν καινούριο τρόπο δουλειάς. Είναι σημαντικό ο δάσκαλος
να αφήσει αυτή τη μεταβατική φάση να κυλήσει όσο γίνεται πιο ομαλά,
χωρίς να περιμένει θεαματικά αποτελέσματα. Αυτά θα αρχίσουν να εμφανίζονται
σταδιακά, αργά στην αρχή, αλλά όλο και πιο γρήγορα στη συνέχεια.
|