Δυσκολίες εφαρμογής

Η σοβαρότερη δυσκολία που αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τα σχέδια εργασίας ως μέθοδο διδασκαλίας αφορά στην οργάνωση του χρόνου. Είναι αλήθεια ότι ιδιαίτερα την πρώτη φορά που ο δάσκαλος υλοποιεί ένα project υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να πέσει έξω στους χρόνους που είχε αρχικά προγραμματίσει, γιατί:

  • οι μαθητές συχνά χρειάζονται περισσότερο χρόνο από αυτόν που αρχικά υπολόγιζε ο δάσκαλος για να προσαρμοστούν σε έναν καινούριο τρόπο δουλειάς,
  • η διεξαγωγή των δραστηριοτήτων πολλές φορές γίνεται χρονοβόρα,
  • τα μέλη των ομάδων έχουν προβλήματα συνεργασίας.

Η εμπειρία που αποκτά ο δάσκαλος, καθώς όλο και συχνότερα χρησιμοποιεί τη νέα αυτή μεθοδολογία, τον βοηθά να ανακαλύπτει κάθε φορά και τις κατάλληλες λύσεις. Είναι σημαντικό ο σχεδιασμός του σχεδίου εργασίας να είναι από την αρχή αρκετά ευέλικτος, ούτως ώστε να μπορεί από νωρίς ο εκπαιδευτικός να αντιμετωπίσει πιθανές απρόοπτες καταστάσεις και εμπόδια. Επίσης, είναι σημαντικό κατά την υλοποίηση του project και σε τακτά χρονικά διαστήματα να υπάρχουν φάσεις απολογισμού τόσο της δουλειάς που έχει γίνει μέχρι τη στιγμή αυτή όσο και της δουλειάς που απομένει να γίνει, σε αντιστοιχία πάντα με τον προγραμματισμένο χρόνο.

Μπορούμε λοιπόν να πούμε ότι τρια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί:

Ο περιορισμός του Χρόνου
Η αντιμετώπιση του φόβου των γονιών
Η τόνωση των μαθητών στη διάρκεια του project